neděle 4. listopadu 2012

Espressologie


  • Název: ESPRESSOLOGIE
  • Autor: Kristina Springer
  • Žánr: román
  • Počet stran: 192
  • Vyšlo: 10/2012
  • Nakladatel: CooBoo
Anotace

Sedmnáctiletá studentka Jane si přivydělává v malé kavárně jako baristka a časem vytvoří teorii, podle níž se charakter lidí pozná dle jejich oblíbené kávy. I jí samotné to přijde jako trochu bláznivý nápad, ale jen do doby, než dá dohromady několik párů, kterým to pak úžasně klape. V tu chvíli se z ní stává espressologická hvězda, k níž si chodí pro radu a rande lidé z celého města. Ale dokáže Jane najít životní lásku i pro sebe, nebo bude jediná, komu se štěstí vyhne?


________________
________________

Miluju kafe. Vážně. Jsem kávofil. Vlastně jsem i čajofil, ale o tom až jindy.. až vyjde knížka, kde pujde o čaje. :) Nicméně na Espressologii jsem se strašně těšila. Hrozně se mi líbila obálka a líbilo se mi samozřejmě to téma...

Jednoho krásného dne jsem se zastavila v knihkupectví, abych si udělala radost, ihned jsem sáhla po Espressologii, a mazala k pokladně, protože jinak bych tam zas nechala půlku výplaty. Znám se. Původně jsem ji chtěla rozečíst už ve vlaku, ale řekla jsem si, že to nechám na doma, v teple, s kávou v ruce.


Ještě bych chtěla říct, že jsem ji nadšeně přinesla domů a položila ji na stůl, vedle svého kafe. Tedy.. myslela jsem si, že jsem ho položila vedle.. Normálně se mi na několik vteřin zastavil dech, když jsem se koukla na knížku a tam byl obtisklý flek od hrnku.. Až po tom, co jsem se konečně nadechla, jsem zjistila, že je to natisklý přímo na obálce. Takže pokud bylo úmyslem některé čtenáře vyděsit.. povedlo se! :-D


Jane je sedmnáctiletá dívka, co pracuje v kavárně Coffee Joe. Pečlivě si zapisuje kdo si objednává jakou kávu. K jednomu druhu kávy pasuje jeden typ člověka. A tak proč nezkusit dát dohromady pár, jen na základně kávy, které pijou? A víte co? Funguje to. Z Jane se stane espressoložka - dohazovačka. Jestlipak dokáže dohodil toho správného i sama sobě.. 



Knížka se čte lehce, svižně.. je to prostě krátká oddychovka. Líbilo se mi, jak působila mile a vcelku reálně.. ale jen do té doby, než se tam objevila banda kameramanů, a moderátorky televizní show, to byla pasáž u který jsem zkřivila obličej s výrazem "WTF" ?!  
Ale že by to celkově pokazilo můj dobrý dojem, to rozhodně ne.  









Žádné komentáře:

Okomentovat