pátek 14. září 2012

"Knižní zpověď II" (Knihkupectví a knihovna)

Tak se mi prostě zalíbil projekt Fanty light , takže sem se rozhodla taky připojit. :)


Koupíš si knihu nebo si ji raději půjčíš?
No.. jak kterou. Když se mi fakt líbí, nebo se na ní těším až vyjde, tak nečekám, až se objeví v knihovně a prostě si ji koupím.

Jak často kupuješ knihy?
Jak kdy.. někdy si měsíc nekoupím žádnou.. Jindy si za měsíc koupím dvě v týdnu..

Dostáváš knihy na Vánoce, narozeniny, svátky... jako dárek?
Jasně. Mám vždycky i připravenej seznam pro příbuzný. :D Je to pro mě užitečnější než balík sprchovejch gelů :D 
Navíc taky knížky jako dárek dávám (jo, kamarádi co nečtou jsou vždycky zdrceni, když přitáhnu knížku a né flašku vína) no jo.. holt neumím vybírat nic jinýho než knížky. Maj smůlu. :D

Kde je kupuješ?
Knihkupectví.. a hodně i na aukru.

Jakou nejvyšší částku by jsi byla ochotná za ni dát?
Za "normální" knihu tak do pětistovky. Pak je tu samozřejmě odvětví Kuchařek, Encyklopedíí.. tam jsem schopná jít i výš, kdyžto za to stojí. :)

Máš nějaký trik při nakupování dobré knihy?
Teda ani ne.. čapnu to, co se mi zrovna líbí.. 

Co je pro tebe nejdůležitější - autor, název knihy, obal, krátký obsah, který má většina knih nebo něco jiného?
Tak mám oči. Jasně, že si všimnu jako první obálky. Pak autor, a až pak začnu zjišťovat, o čem to je.. Bohužel někdy u mě ta obálka hraje až moc velkou roli..Asi proto nemám nic od Alpressu, to jsou děsný kýče. :D Bohužel i Smith :(  (No a viděli jste Puls od Kinga? To je hnus.. Dostala jsem ji jako dárek.. a kdyby to prostě nebyl pan King, tak bych se ji nejradši zbavila.) 

Řídíš se při vybírání knih radami známých nebo dáš na vlastní instinkt a na to, co tě samotnou láká?
Jak kdy.. někdy doporučuju něco já, někdy mi něco doporučí kamarád.. 

Co děláš s knihami, které sis koupila, ale již tě nebaví třeba kvůli věku (např. dětské knížky, dívčí romány...)?
Znovu to proberu.. něco třeba prodám, něco dám mladšímu příbuzenstvu.. ale takový ty srdcovky si nacpu do krabice a nechám si je. :)

Půjčuješ si knihy od známých?
Tak na to mám dva lidi. Mýho ujetýho kamaráda a mýho strejdu. :)

Jak často chodíš do knihovny?
No tak jako minimálně 2x do týdne. Jsem úchylná.

Jsi tam "známá firma"?
Hmm... :D 

Co si tak převážně půjčuješ?
To je fakt různý.. i když fantasy a detektivky asi vedou..

Jak zacházíš s knížkami, které si půjčíš?
Neohýbám jim rohy jako u vlastních. :D  Ale přiznám se, že jednu knížku z knihovny jsem uplně nromálně utopila ve vaně.

Vracíš knihy včas nebo musíš za zpožděné vrácení platit?
No, občas mi to ujede a vrátím některou pozdě no..

Chodí tam tvoji známí a vrstevníci?
Popravdě... ještě jsem tak nikoho známýho nepotkala :D

Kdyby jsi mohla, šla by jsi tam na brigádu?
Jop.

Máš z knihovny nějaký zajímavý zážitek?
Zajímavej ne. Spíš takový ty "Trapný" kdy člověk něco hledá, dojde za knihovníkem, že to tam prostě nemaj. A on se zvedne, stoupne na stejný místo, kde sem stála já a vytáhne ji z regálu. To by mě fakt hráblo, na něco čumím, ale stejně to prostě nevidim.

Jsi ochotná někomu půjčit knížku?
Už ne.

Už se ti stalo, že ti ji nevrátili nebo vrátili nějak poškozenou?
Právě proto je už nepujčuju. 

Žádné komentáře:

Okomentovat